Σκέφτομαι, λοιπόν, πως τώρα τελευταία μας περισσεύουν οι κήνσορες, που σέρνουν τα μύρια όσα στην κοινωνία και στην χώρα... Κι είναι τέτοια η εμμονή τους, ώστε τελικά να αποτελούν απλώς την άλλη όψη του νομίσματος των Ελληνοκεντρικών. Ελληνοκεντρικοί κι αυτοί, εξ ίσου "Ελληναράδες", έστω κι από την ανάποδη, που βλέπουν στην πατρίδα τους το κέντρο όλων των κακών. Ωστόσο, αν ήταν πράγματι τόσο κοσμοπολίτες, όσο παριστάνουν, θάχαν παρατηρήσει πως ούτε χώρες ούτε κοινωνίες ιδεώδεις υπάρχουν, δεν είναι δα η Ελλάδα, που συγκεντρώνει όλα τα κακά και μονάχα μ' αυτά πορεύεται - ας διαβάσουν και καμμιά ξένη εφημερίδα...
15 σχόλια:
εισαι σιγουρος οτι μιλανε "ξενες" γλωσσες?
Νομίζω ότι τόση είναι η αγάπη που έχουν οι ντόπιοι για τη χώρα αυτή, που οι υπόλοποι είτε περισεύουμε ή μας έχει βάλει ο Κίσσινγκερ και η λέσχη Μπίλντεμπεργκ. Δε χρειάζεται να μιλάμε τελοσπάντων, άλλωστε μένουμε εκτός Ελλάδας...
Θα ψάξω λοιπόν να βρω μία εφημερίδα δυτικής χώρας που να γράφει πως σε κάποιο μέρος της βρέθηκε το 2% του τοπικού πληθυσμού τυφλό .
Ή μία εφημερίδα να μιλάει για 20,000 μαϊμού συντάξεις που βρέθηκαν να επιβαρύνουν τα ταμεία με 120 εκ. ευρώ .
Βεβαίως εμείς δεν αγαπάμε τη χώρα μας τόσο, όσο οι ταξιτζήδες που κατά μεσής της καλοκαιρινής περιόδου αποκλείουν λιμάνια και ρίχνουν λάδια στους δρόμους. Ούτε τόσο όσο η Αλέκα που δεν ενδιαφέρεται για τους πλούσιους τουρίστες .
Τέλος ούτε λόγος για την αγάπη που έχει ο Μίκης για την Ελλάδα, τόση ώστε να συγκαταλέγεται στους βουλευτές που ζητάνε αναδρομικά την βουλευτική αποζημίωση .
Για ξένες γλώσσες δεν ξέρω, Άσωτε. Αυτό, που ξέρω σίγουρα είναι ότι, μεταξύ των άλλων υποκρισιών τους, υποκρίνονται κι ότι δεν μιλούν Ελληνικά - με την ευρεία έννοια, δηλαδή: ότι αυτοί όλα σωστά τα κάνανε από πάντα κι ότι δεν μετείχαν ποτέ σε ό,τι ταλαιπωρεί τον τόπο και τους ανθρώπους. Νισάφι πια...
Λάκωνα, και να μιλάτε και να κρίνετε μπορείτε!
Αυτό, που δεν μπορείτε, είναι να διεκδικείτε το αλάθητο της κρίσης ή να θεωρείτε πως όλα τα κακά συμβαίνουν στην Ελλάδα και μόνον σ' αυτή.
Στόχω ξαναπεί: δεν είμαστε καλύτεροι, αλλά δεν είμαστε και χειρότεροι των άλλων!
Μήπως να σκεφθείς το πρόσφατο δείγμα από την Νορβηγία και την κοινωνία της, με τον ρατσιστή μαζικό δολοφόνο;
Την Γερμανία, που βαρύνεται με τα χειρότερα αιματοκυλίσματα του 20ου αιώνα, στην μανία της για επικράτηση;
Την Μεγάλη Βρεταννία, με τους και εκεί λαμπρούς δημόσιους λειτουργούς της και πολιτικούς, που πάστηκαν μόλις πριν από λίγες ημέρες σε αγαστή συνεργασία με την "αυτοκρατορία" του κ. Μέρντοχ;
Ή να πάμε στην Αμερική με το θηριώδες δημόσιο χρέος των τρισεκατομμυρίων, που έχει τροφοδοτήσει κι ακόμα τροφοδοτεί πολέμους ανιστόρητους και άδικους, κι αθώα θύματα, αίμα και πάλι αίμα - αλλά δεν βρίσκει μια χούφτα δολλάρια για τους ενδεείς, τους ασθενείς, τους άστεγους; Στην Αμερική με τα οικονομικά σκάνδαλα και τις τέτοιες εξαπατήσεις των επενδυτών και του απλού κοσμάκη, ώστε οι δικές μας απάτες να μοιάζουν μπροστά τους αστείες σε μέγεθος και σύλληψη... Στην Αμερική, των δολοφονιών για τις αμβλώσεις, που η κοινωνία τις "ανέχεται" πιο πολύ απ' ό,τι ανέχεται το κάπνισμα σε δημόσιο χώρο;
Δεν ζούμε στην καλύτερη χώρα του κόσμου - αλλά και κανένας δεν ζει. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα!
Η επίκριση της κοινής πατρίδας, ως μόνης στον κόσμο πηγής παντός κακού και απάτης, όποτε δεν είναι απλή υποκρισία κηνσόρων, είναι ένδειξη ανωριμότητας και ανικανότητα ψύχραιμου σκέπτεσθαι.
Αστεροηδή,
Ας εξαιρέσουμε από την κουβέντα μας το μακελειό στη Νορβηγία. Είναι πολύ πρόσφατο για να μπορέσουμε να βγάλουμε συμπεράσματα.
Ο κάθε λαός έχει τα θετικά και τα αρνητικά του. Δε μπορώ να μιλήσω ούτε για τους Βρετανούς (τους οποίους γενικά αντιπαθώ) ούτε για τους Γερμανούς. Μπορώ να μιλήσω για τους Αμερικάνους και τη στάση που κρατάνε απέναντι στο κράτος τους. Το έχω ξαναπεί πολλές φορές πως παρά τα χίλια μύρια αρνητικά τους, ζηλεύω τον πατριωτισμό που έχουν, και ειδικά τον τρόπο που αντιμετόπισαν την κρίση του 2008.
Μην κάνεις το λάθος να αναφέρεις παραδείγματα. Για κάθε ένα που αναφέρεις μπορώ να σου φέρω 1000-δυο αντιπαραδείγματα κοινωνικής προόδου. Στη χώρα των οικονομικών σκανδάλων που λες πιάστηκε ο Στρος Καν από το αεροπλάνο και οδηγήθηκε στη φυλακή. Εμείς μάλλον θα φυλακίζαμε την καμαριέρα.
Η κριτική που γίνεται στην Ελλάδα δεν είναι τόσο για τα προβλήματα που αντιμετοπίζει αλλά για το είδος των προβλημάτων και τον τρόπο που τα αντιμετοπίζει. Δεν μπορεί μια χώρα της ευρωζώνης εν έτει 2011 να μη γνωρίζει πόσους δημοσίους υπαλλήλους πληρώνει. Δε μπορεί μία χώρα που θέλει να θεωρείται ανεπτυγμένη, δυτικού τύπου ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο, να μαστίζεται από φαινόμενα φοροδιαφυγής, διαφθοράς, μη τήρησης της νομιμότητας σε επίπεδα ανατολικών/ασιατικών χωρών.
Μπορώ να σου πω πολλά, αλλά θα σου πω μονάχα ότι η άλλη όψη του νομίσματος του αμερικανικού πατριωτισμού είναι η ακραία, μέχρι σημείου αντικοινωνικών συμπεριφορών και εγκληματικών πράξεων, αμφισβήτηση του Κράτους και του ρόλου του. Ένα από τα πολλά ονόματα και παραδείγματα: Tim McVeigh, Oklahoma!
Πιο πρόσφατο και πιο μαζικό: η πολεμική κατά του Κράτους - πρόνοιας και του "ΕΣΥ".
Εν ολίγοις, οι κοινωνίες και η κριτική τους δεν είναι θέμα μιας μονοκοντυλιάς. Έχουν πολλές πτυχές, για κάθε ένα καλό έχουν κι ένα κακό όλες.
Εμείς δεν μπορούμε να λύσουμε το ζήτημα της φοροδιαφυγής εν έτει 2011, η Αμερική δεν μπορεί να λύσει οριστικά το θέμα των αμβλώσεων ή το θέμα της οπλοφορίας, επίσης εν έτει 2011.
Μα εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με την άλλη όψη του αμερικανικού πατριωτισμού. Τα φαινόμενα ξενοφοβίας ή φασισμού υπάρχουν παντού και εκφράζονται με πολλούς τρόπους.
Το θέμα της υγείας είναι άλλο και τα επιχείρηματα και των δύο πλευρών είναι ισχυρά. Επίσης το θέμα των αμβλώσεων ή της οπλοφορίας είναι εσωτερικά θέματα των ΗΠΑ.
Εμείς έχουμε ξεμείνει από λεφτά γιατί χρόνια και χρόνια κρύβαμε τα ελλείματά κάτω από το χαλί, φτιάξαμε μία τεράστια κρατικοδίαιτη αντιπαραγωγική οικονομία, αφήσαμε τις συντεχνίες Φωτόπουλων Λυμπερόπουλον να αλωνίζουν,... και τώρα ζητάμε από αυτούς που κατηγορούμε...δανεικά, γιατί έτσι που τα κάναμε, χωρίς τα δικά τους χρήματα, δε στεκόμαστε!
Πρέπει να παραδεχτείς ότι διαθέτουμε πολλές πρωτιές στην κατηγορία "νοοτροπία λαού", κάτι για το οποίο δεν ξέρω πόσο περήφανοι μπορούμε να νιώθουμε.
Η μεγάλη μας διαφωνία είναι ότι εσύ εντοπίζεις την κύρια ευθύνη στους κυβερνώντες (και ειδικά στην παρούσα κυβέρνηση) και όχι τόσο, στο πολιτικό σύστημα και εν γένει στους πολίτες που τόσα χρόνια το στηρίζουν με την ψήφο τους. Με αυτή μάλιστα τη σκέψη ξεκίνησες την προηγούμενή σου ανάρτηση.
Ένας άλλος κήνσορας είναι αυτός
modus vivendi, Γιάννη μου.
Απλά και τίποτ' άλλο...
:-)
Η κύρια διαφορά μας είναι στο ότι δεν θεωρώ τον Ελληνικό λαό χειρότερο από όλους τους άλλους... Κι αυτό όχι επειδή ανήκω σε αυτόν, αλλά επειδή έχω ταξιδέψει αρκετά και έχω δει τα κουσούρια πολλών - και, πίστεψέ με, μερικών τα κουσούρια είναι βάρβαρα. Τα δικά μας, τουλάχιστον, δεν είναι τέτοιας κατηγορίας, αλλά της κατηγορίας "βαράω το (δικό μου) κεφάλι στον τοίχο"!
Ακόμη κι έτσι, όμως, θα πρέπει νάχεις προσέξει ότι δεν κατηγορώ τους ξένους. Τα λάθη είναι δικά μας, αυτοί την δουλειά τους κάνανε, σε βάρος μας μερικές φορές, αλλά με την κύρια ευθύνη δική μας. Το ότι δεν αναγνωρίζουν το μέρος της ευθύνης, που τους αναλογεί (π.χ., υπόθεση SIEMENS, που ζητάει και τα ρέστα τώρα) είναι άλλο ζήτημα, άσχετο εδώ.
Η όποια ευθύνη, λοιπόν, είναι Ελληνική και ανήκει, κυρίως, στο πολιτικό σύστημα. Οι πολίτες το ψηφίζουν, ναι, αλλά υπό το κράτος της επιρροής των ΜΜΕ πάνω τους. Δεν έχοθυν οι ίδιοι πρόσβαση σε προνομιακή πληροφόρηση - αντίθετα, σου θυμίζω ότι ο Τύθπος σύσσωμος ομιλούσε για το Ελληνικό οικονομικό θαύμα των δεκαετιών '90 και 2000, για το ράλλυ του Χρηματιστηρίου, τον εξαίρετο και μεθοδικό κ. Σημίτη, το υπέρτατο αγαθό των ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ, για τους οποίους ούτε η προηγούμενη, αλλά ούτε η νυν Κυβέρνηση έχει απαιτήσει (7 χρόνια μετά!!!) υποβολή ισολογισμού, πίνακα εσόδων-εξόδων, βρε αδελφέ... Τόξερες αυτό; Απεναντίας, έχουν οι διάφοροι υπεύθυνοι ανταμειφθεί με θέσεις Βουλευτών και Κρατικών στελεχών...
Βεβαίως έχουν ευθύνη και οι πολίτες, αλλά δεν είναι ένοχοι τόσο όσο επιχειρείται να τους εμφανίσουν.
Ούτε όλοι οι πολίτες είχαν πελατειακή σχέση με το Κράτος. Και κάποιοι από αυτούς, που είχαν, εκβιάσθηκαν να την έχουν, δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς σε μια χώρα, όπου όλα τα κλειδιά τα κρατάει το Κράτος και το πολιτικό σύστημα.
Δεν μπορούμε, λοιπόν, να λέμε ότι ένας ολόκληρος λαός είναι συνένοχος, όταν το πιο μεγάλο μέρος του πένεται ήδη πολύ πριν από το 2009 και ζει περιθωριοποιημένο. Είναι ύβρις αυτό και κατασκευή βιτρίνας, για να διευκολυνθούν τα περαιτέρω. Δεν είναι όλοι ταξιτζήδες ή επιδοτούμενοι αγρότες ή φαρμακοποιοί, ξέεις. ούτε καν Δημόσιοι Υπάλληλοι δεν είναι όλοι. Μη συγχέουμε όλους όσοι φωνάζουν για τα προνόμιά τους και μετέρχονται ακραίων μέσων με το σύνολο του λαού. Ύβρις και αυτό!
Η προηγούμενη Κυβέρνηση έχει κι αυτή τεράστιες ευθύνες, αλλά για τους χειρισμούς μετά το 2009 και για την δυσφήμηση της χώρας υπεύθυνη είναι η σημερινή. Λυπάμαι, αλλά έτσι είναι...
Σ' ό,τι αφορά τους κήνσορες, έχουν γίνει κουραστικοί, γιατί, αν μη τι άλλο, κατηγορούν όλους τους υπόλοιπους για μύρια όσα, αλλά τον εαυτό τους τον βγάζουν απ' έξω.
Δεν ξέρω τι κάνει στην ζωή του ο δικός σου, πώς ζει, πόσα κερδίζει κι από πού, πού δουλεύει - οπότε δεν μπορώ να ξέρω τα κίνητρα και την ειλικρίνειά του. Απλά πράγματα...
"Οι πολίτες το ψηφίζουν, ναι, αλλά υπό το κράτος της επιρροής των ΜΜΕ πάνω τους."
Όχι.
Οι πολίτες πουλάνε την ψήφο τους έναντι "εμπράγματων εγγυήσεων". Ένας διορισμός, μία διαγραφή προστίμου, μία νομιμοποίηση αυθαιρέτου.
Δυστυχώς το σύνολο του λαού που θέλεις να προστατεύσεις είναι τόσο σχετιζόμενο με τις εκατοντάδες συντεχνίες που μαστίζουν την κοινωνική/οικονομική ζωή που αν τις αφαιρέσεις από αυτό το σύνολο, δεν ξέρω τι θα μείνει στο τέλος. Εκεί έγκειται η έννοια "ολόκληρος ο λαός είναι συνένοχος" κατά ένα μέρος.
Κατά το υπόλοιπο μέρος, το πιο σημαντικό, είναι η έννοια της συνενοχής. Όταν όλα αυτά τα βλέπαμε και απλά αδιαφορούσαμε με περηφάνια ή απλά κουτσομπολεύαμε. Από το γείτονα που καταπατούσε τη δημόσια γη, μέχρι τον κουνιάδο το γιατρό που έκανε τη βίλαρα με τα φακελάκια, μέχρι την ξαδέρφη του ψιλικατζίδικου που δεν έκοψε μία απόδειξη στη ζωή της, μέχρι το θείο το φαρμακοποιό που συνταγογραφούσε όλη τη γειτονιά από το ίδιο βιβλιάριο...
Είναι η νοοτροπία ενός λαού που καταδικάζεται από τους κήνσορες. Όχι ο λαός ο ίδιος. Και το κάνουν αυτό, θέλω να πιστεύω, κυρίως για ένα λόγο...μπας και γίνει λίγο καλύτερος. Νομίζω δεν υπάρχει άλλος τρόπος να βελτιωθούμε, από το να καταδεικνύουμε τις δικές μας αδυναμίες και να τις καταπολεμήσουμε στη ρίζα τους.
Όπως νομίζεις... Εγώ δεν ξέρω τόσο πολλούς, που να τα έκαναν αυτά, όσο εσύ... Ίσως επειδή ζω στην απρόσωπη Αθήνα κι όχι στην επαρχία. Και, οπωσδήποτε, γι' αυτό δεν πρόκοψα κιόλας, αλλά βολοδέρνω ακόμη στην ηλικία μου!
Από την άλλη, σχετικά με τα κίνητρα των αιφνιδίων κηνσόρων, που στηλιτεύουν σήμερα, αλλά υμνούσαν ή σιωπούσαν χθες, επίτρεψέ μου να αμφιβάλλω... Το πιο πιθανό είναι πως εξήντλησαν τα ωφέλη της παλιάς κατάστασης και τώρα καβαλάνε το άλογο της νέας! Όπως ακριβώς κι οι πολιτικοί μας. Μόλις ξύσανε τον πάτο του βαρελιού, άλλαξαν τροπάριο... Γι' αυτό δεν γίνονται πιστευτοί, άλλωστε!
Κάτσε ρε Αστεροηδή μη μας τρελαίνεις!
Δεν έχεις πάει δλδ ποτέ σε ψιλικατζίδικο; Πόσες φορές σου έχουν κόψει απόδειξη;
Δεν εχεις επισκεφθεί ποτέ γιατρό δηλαδή και να σου πει τιμή με ή τιμή χωρίς απόδειξη;
Ξέρεις πολλές χώρες στον κόσμο που να υπάρχουν αναγνωρισμένοι από το κράτος, σύλλογοι ιδιωκτητών αυθαιρέτων;
Βεβαίως να χαιρετήσουμε και το φίλτατο Αερικό που παρενέβη μετά από καιρό στην μπλογκοσφαιρική αφάνεια!!
:))
Στα ψιλικατζίδικα, λοιπόν, πράγματι δεν έκοβαν απόδειξη - αλλά δεν είχαν και σχετική υποχρέωση μέχρι πρόσφατα...
Από γιατρούς έχω δυστυχώς τεράστια εμπειρία, αλλά πάντα πηγαίνω στα Δημόσια Νοσοκομεία, γιατί η εμπειρία μου μου λέει ότι, παρά την ταλαιπωρία, η αξιοπιστία υπηρεσιών είναι μεγαλύτερη. Ποτέ δεν έδωσα και ποτέ δεν μου ζήτησαν φακελάκι - δεν παίρνουν όλοι ούτε ζητούν όλοι, σε διαβεβαιώ.
Σ' ό,τι αφορά το αίσχος των αυθαιρέτων, διαφωνώ μεν, αλλά δεν φταίει ο λαουτζίκος, που του ζητούσαν 4 στρέματα για να τίσει 2 δωμάτια. Όταν υπάρχουν οικιστικές ανάγκες, το καλύτερο, που έχεις να κάνεις, είναι να τις μελετήσεις, να τις αναγνωρίσεις και να ασκήσεις οικιστική και πολεοδομική πολιτική, ώστε να ελέγξεις τι χτίζεται, πού, πώς, πόσο και γιατί. Όχι να τα αγνοείς και να κοιτάς αλλού, για να τον κάνεις τον άλλο αναγκαστικά πολιτικό σου πελάτη - διότι αν έχει ανάγκη να χτίσει σε 500 μέτρα για να στεγάσει την οικογένειά του, θα χτίσει, ο κόσμος να χαλάσερι. Δεν θα μείνει σε σκηνή ούτε στοιν δρόμο. Άρα ήταν εκ του πονηρού όλη η μεόευση των απαγορεύσεων.
Δημοσίευση σχολίου