Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2019

ΔΕΙΠΝΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΩΝ - και πάμε ξανά!


Οι Βασίλισσες, οι κυριολεκτικές και οι μεταφορικές, εξ ιδιοσυγκρασίας και εκ χαρακτήρος, ζουν με άλλους κώδικες σ' ένα δικό τους σύμπαν, σε μιαν άλλη διάσταση. Είναι πολύ συχνά αυτό που λέμε larger than life προσωπικότητες - και γι' αυτό εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και ελκυστικές... ακόμη και για τους μη βασιλόφρονες!
Πριν από δύο χρόνια, ο βραβευμένος μάστορας του Ελληνικού queer theater, ο Βαλεντίνος Τσίλογλου, μας κάλεσε να γνωρίσουμε από κοντά τρεις δικές του Βασίλισσες.



Μπήκαμε στον κόσμο τους και απολαύσαμε ένα εξαιρετικό  "ΔΕΙΠΝΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΩΝ" στο LIFE 'Ν ΑRΤ THEATER του Κεραμεικού. Μια πρωτότυπη μαύρη κωμωδία με τον ίδιο τον Τσίλογλου σε μεγάλα κέφια συγγραφικά, σκηνοθετικά, ερμηνευτικά. Ένα επιτελείο διαλεγμένων ηθοποιών μας στροβίλιζε επί σχεδόν δυό ώρες ξέφρενα και ανελέητα από έκπληξη σε έκπληξη, από ατάκα σε ατάκα, από ανατροπή σε ανατροπή.
Η παράσταση ήταν μία από τις μεγάλες επιτυχίες του 2017, αλλά ήταν φανερό πως όχι μόνο δεν είχε εξαντλήσει σε μια σαιζόν την θεατρική της δυναμική, αλλά χρειαζόταν κι ένα μεγαλύτερο "παλάτι", που να χωράει τις Βασίλισσες, με τα συνεχή πήγαιν'-έλα τους και τα ανεξάντλητα καμώματά τους. Η νέα στέγη βρέθηκε φέτος στο Θέατρο ΠΚ του Νέου Κόσμου, με μια σκηνή που τους ταιριάζει. Οι Βασίλισσες του Τσίλογλου ανασαίνουν εδώ καλύτερα, απελευθερώνονται - αν, βέβαια, υποθέσουμε ότι είχαν ποτέ φραγμούς και ενδοιασμούς - και η πρόσκλησή μας στο δείπνο τους δεν σηκώνει αντίρρηση.

Παίρνοντας την απόφαση να επιστρέψει στα γνώριμα νερά του queer theater και να ξανανεβάσει το "ΔΕΙΠΝΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΩΝ", ο Βαλεντίνος Τσίλογλου φρεσκάρισε το κείμενό του, κρατώντας την κεντρική ιδέα και την βασική δομή, αλλά αντικατέστησε τον αβανταδόρικο ρόλο του μέντιουμ - Λεωνίδα Παντελόπουλου με έναν άλλο αβανταδόρικο ρόλο Βασίλισσας, που κυκλοφορεί με αναπηρικό αμαξίδιο, χωρίς να είναι ανάπηρη. Έχει έτσι την χαρά να την υπηρετούν περισσότερο!
3+1 Βασίλισσες, λοιπόν, σε δεύτερη σαιζόν αλωνίζουν χωρίς φρένα και χωρίς φρένες στην ευρύχωρη σκηνή του ΠΚ, εξαντλούν όλα τα αποθέματα στόμφου και ειρωνίας, βγάζουν τα εσώψυχά τους και ξεσκίζουν με φαρμακερές ατάκες η μία την άλλη, έτσι όπως μόνο κολλητές άσπονδες φίλες μπορούν να το κάνουν.
Δίπλα τους, σταθερός "αυλικός", ο επί του παρόντος κομμωτής Ζαν, με φιλοδοξίες ηθοποιού, και φυσικά το απαραίτητο πριγκιπόπουλο, ο νεαρός, πονηρούλης ερωτύλος  Κάρολος, που εμφανίζεται ξαφνικά και  δυναμικά στο κέντρο του ιδιόρυθμου αυτού κύκλου.

Η Χριστιάννα Ανανιάδου, επαναλαμβάνει τον ρόλο της οικοδέσποινας, που είχε και στην πρώτη σαιζόν. Υπόδειγμα χυμώδους, παρορμητικού, άκρως ερωτικού χαρακτήρα. Λαίμαργη σε όλα τα πεδία, έτοιμη να καταβροχθίσει άνδρες και φαγητά - με περισσότερη επιτυχία στα φαγητά, η αλήθεια είναι. Αεικίνητη και εκφραστική, επιδιώκει, μέσα από ένα φλογερό τεμπεραμέντο, τον πλήρη έλεγχο της αυλής της. Αν το καταφέρνει στο παλάτι δεν ξέρω, αλλά το κοινό το έχει στο τσεπάκι της ήδη με το άνοιγμα της αυλαίας!





Η Λούλα Τριανταφύλλου, που κάνει μοναδικά δικό της κάθε κωμικό ή δραματικό ρόλο, στον οποίο την έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται στον αντίποδα της Ανανιάδου. Συγκρατημένη, σοβαρή, λίγο σνομπ, έχει τον αέρα της μεγαλοαστής και το αφ' υψηλού βλέμμα. Για μιαν ακόμη φορά δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας με μια μεγάλη γκάμα απίστευτων διαφορετικών εκφράσεων του προσώπου της, που τονίζουν τον λόγο του ρόλου. Κυρίως, τον κάνουν αβίαστα πιστευτό.





Η Ζωή Χριστοδουλάκη κρατάει τον ρόλο, που υποστήριζε θεαματικά, η Νατάσα Παπαδάκη στο ανέβασμα του 2017. Και είναι το ίδιο θεαματική! Η grande εμφάνισή της με ένα κατακόκκινο φόρεμα, η υπέροχη σιλουέτα της, ο χειμαρρώδης λόγος της συντελούν στην δημιουργία μιας εκρηκτικής προσωπικότητας, που δεν μπορεί να αφήσει κανένα αρσενικό ασυγκίνητο. Είναι στυλίστρια, ζει μέσα στην μόδα κι από την μόδα, έχει την λάμψη μιας ντίβας, μιας αδιαφιλονίκητης σταρ, που μπορεί να έχει ξεμείνει από δουλειά, αλλά η γκλαμουριά έχει γίνει δεύτερο δέρμα της - ίσως και πρώτο!   





Η Καίτη Βαρβαρέσου, δημιουργεί μια πικάντικη παρουσία, που δεν υπήρχε στην προηγούμενη σαιζόν. Το αρχοντικό στυλ της, ακόμη και στο αναπηρικό αμαξίδιο, και το έντονα διεισδυτικό βλέμμα, που καρφώνει, αποπνέουν έναν μοναδικά δυναμικό σνομπισμό. Μια γλώσσα σώματος, που καταφέρνει και μιλάει, ακόμη και με το σώμα καθηλωμένο στο αμαξίδιο!




Ο Ζαν του Τσίλογλου είναι ο κομμωτής με τις καλλιτεχνικές ανησυχίες, ο έμπιστος των Βασιλισσών, ο συμβουλάτορας των γυναικών. Ξέρει τις γυναίκες πιο πολύ απ' όσο ξέρουν οι ίδιες τον εαυτό τους, τις διαβάζει με ευαισθησία και με το πλεονέκτημα της διπλής οπτικής, που του δίνει η ταυτόχρονη λειτουργία της θηλυκής και αρσενικής πλευράς του. Κινείται και μιλάει με φοβερή χάρη, πουδράρεται με ακόμη μεγαλύτερη χαριτωμενιά. Με τον ιδιοσυγκρατικό του δυναμισμό έχει απαλλοτριώσει υπέρ του το σαλόνι των Βασιλισσών, όπου πλασάρει άνεση και αυτοπεποίθηση, κρύβοντας (;) πίσω τους αποτελεσματικά όλα του τα αδιέξοδα και τις ανασφάλειες.





Και, τέλος, το κοινό αντικείμενο του πόθου όλων, ίσως το κύριο πιάτο του δείπνου, ο Κάρολος. Νεαρός, καλλίγραμμος, αεράτος, άνετος με τον εαυτό του και τους γύρω του, κινείται και ισορροπεί στο μεταίχμιο του "αθώου" παιδιού, που ξέρει να γεννά αισθήματα προστατευτικότητας, και του fast food εραστή, που γεννά στιγμιαίους πόθους. Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος έχει μπει με χάρη και τσαχπινιά στο πετσί του Κάρολου, οι κινήσεις του  σκανδαλίζουν και ξανάβουν κατά βούληση. Είναι η πέτρα του σκανδάλου που το γλεντάει κανονικά, όπως γλεντάει και τις Βασίλισσες, όπως γλεντάνε μαζί του κι οι θεατές!





Ποιάν ή ποιόν θέλει ο νεαρός Κάρολος, ποιά ή ποιός θα τον κερδίσει, τι σκοπούς έχει; Θα το ξέρουμε, όταν θα κλείνει η αυλαία της παράστασης, αλλά την ίδια στιγμή, στον απόηχο του "ΔΕΙΠΝΟΥ",  θα συνειδητοποιούμε ότι πίσω από το ανατρεπτικό χιούμορ και τα γυναικεία νάζια, πίσω από τις φωνές, τις ατάκες, τα καρφιά, κάτω από τα εντυπωσιακά φορέματα, ο Τσίλογλου δεν μας κάθισε σε ένα τραπέζι με συνδαιτυμόνες μονοδιάστατους, με καρικατούρες. Οι Βασίλισσες και οι αυλικοί τους, ο σταθερός Ζαν και ο περιστασιακός Κάρολος, κάνουν τα δικά τους ο καθένας στην σκηνή, αλλά τα κάνουν έχοντας πίσω τους μια ζωή, ένα παρελθόν με τα βάρη του, έχουν αισθήματα, έχουν μυστικά, που τους προσδιορίζουν.




Ο Βαλεντίνος Τσίλογλου, λοιπόν, και οι συνεργάτες του, όλοι οι συντελεστές της παράστασης, μας προσκαλούν να δειπνήσουμε με Βασίλισσες - πώς να πεις όχι; 
 



                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
GreekBloggers.com